info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Winkelwagen (0)

Er zijn nog geen producten in uw winkelwagen geplaatst.

Yamaha YZ450F For winners, by winners

Yamaha YZ450F For winners, by winners
Op welk niveau je ook racet, de YZ450F heeft de vuurkracht om je te laten winnen. Het nieuwe motorblok levert hetzelfde racewinnende vermogen als voorheen, maar nu met meer gebruiksgemak in het lage tot middelhoge toerengebied en een groter gevoel van vermogen aan de bovenkant van het bereik. Het nieuwe uitlaatsysteem voldoet aan de nieuwste geluidsvoorschriften en de nieuwe hydraulische koppeling geeft een beter gevoel voor het aangrijppunt en een lichtere bediening.

For winners, by winners.

Als het startpunt al zo hoog is, wordt het moeilijker om verbeteringen aan te brengen. De YZ450F had al een zeer geprezen chassisafstelling, maar het nieuwe model introduceert een nieuw frame en updates aan de vering om te zorgen voor een soepeler rijgedrag, meer gevoel voor tractie en een stabieler gevoel op gevarieerd terrein, terwijl de uitstekende stabiliteit en bochtenprestaties behouden blijven. De zadelhoes is voorzien van nieuw materiaal om te voorkomen dat de berijder naar achteren glijdt bij het accelereren, zodat je de controle behoudt en je kunt blijven concentreren op winnen.

Om races te winnen is meer nodig dan alleen ouderwetse tuning - de YZ450F loopt voorop qua technologie om je het beste voordeel te geven op het circuit. Met de gebruiksvriendelijke Power Tuner-app kun je op het circuit snel het motorkarakter en de tractiecontrole aanpassen aan de omstandigheden, zodat je aan kop blijft rijden. Het nieuwe ECU-slot maakt het eenvoudig om je crossmotor te beschermen als je niet rijdt door te voorkomen dat de motor start totdat je het wachtwoord op je telefoon invoert, zodat je motorfiets veilig blijft.

 

Nieuw motorblok met meer flexibiliteit

Het inlaatsysteem is herzien door de vorm van de inlaatpoort en het oppervlak van de inlaatwand te veranderen om een optimale stroming te bereiken met een kleinere dwarsdoorsnede en een verticale werveling in de verbrandingskamer te creëren. Dit verhoogt de verbrandingse ciëntie in het lage tot middelhoge toerengebied, terwijl het vermogen hoger in het bereik behouden blijft.

Nieuw frame voor betere controle en comfort

Het nieuwe frame heeft een herontworpen binnenstructuur en dikte van de onderbuizen, evenals tweezijdige asymmetrische motorbloksteunen om het torsiegedrag van het frame aan te passen. Dit vermindert de stijfheid als reactie op opwaartse druk, terwijl dezelfde niveaus van longitudinale, laterale en torsiestijfheid behouden blijven. Dit zorgt voor een rustiger en zeer stabiel gevoel aan de voorkant, een betere chassisbalans en beter contactgevoel, een betere stabiliteit bij spoorvorming en remhobbels en minder gewichtsverplaatsing.

Beter gevoel met hydraulische koppeling

De nieuwe hydraulische koppeling vervangt de vorige kabelbediende variant om stabielere prestaties te bieden en het aangrijpingspunt constant te houden tijdens langdurig rijden. Het biedt een beter gevoel voor het aangrijpingspunt, soepeler aangrijpen van de koppeling en een lichtere bediening.

Het geluid laag houden

De uitlaat van de 2026 YZ450F is stiller gemaakt met een centraal geplaatste resonator en wijzigingen in de afstelling, terwijl de bevestigingshoek van de uitlaatdemper iets is verlaagd om meer ruimte te creëren voor gemakkelijker hanteren bij het achterspatbord. Het luchtfilter heeft nu een toegevoegde resonator en kanaal om inductiegeluid te verminderen.

Soepeler rijden en beter gevoel

De nieuwe YZ450F introduceert een nieuw frame met geoptimaliseerde stijfheid voor een soepeler rijgedrag, verbeterd comfort en een meer stabiel gevoel bij het rijden over hobbels en het landen van sprongen. De crossmotor heeft nog steeds de uitstekende stabiliteit en bochtenprestaties waar hij bekend om staat.

Herziene instellingen voor de wielophanging

Verbeteringen aan de vering zorgen voor meer gevoel voor tractie en stabiliteit. De achterschokdemper is nieuw ontwikkeld in samenwerking met KYB en heeft een soepelere overgang van langzame naar snelle demping. Er is nu ook een handbediende stelschroef voor de ingaande demping.


 
    24-06-2025 09:36
Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.