info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Winkelwagen (0)

Er zijn nog geen producten in uw winkelwagen geplaatst.

YAMAHA TÉNÉRÉ 700 (2025)

Yamaha Tenere 700 2025 Inco Blue YAMAHA TÉNÉRÉ 700 (2025) Yamaha Tenere 700 2025 Inco Blue Yamaha Tenere 700 2025 Inco Blue Yamaha Tenere 700 2025 Inco Blue Yamaha Tenere 700 2025 Inco Blue Yamaha Tenere 700 2025 Inco Blue
Yamaha Tenere 700 2025 Inco Blue YAMAHA TÉNÉRÉ 700 (2025) Yamaha Tenere 700 2025 Inco Blue Yamaha Tenere 700 2025 Inco Blue Yamaha Tenere 700 2025 Inco Blue Yamaha Tenere 700 2025 Inco Blue Yamaha Tenere 700 2025 Inco Blue
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 (2025)
Chase the Next Horizon
€ 13.199,00
Prijs per vanaf
 
ls je op de Ténéré 700 rijdt, rijd je op een legende. It's built tough. Van de nieuwe instelbare vering tot de doordachte zithouding en de elektronische hulpmiddelen die je kunt uitschakelen wanneer dat nodig is, het is een motorfiets die elk terrein aankan. Lichter dan de concurrentie en met een motor die is afgestemd op koppel, belichaamt deze motorfiets die overal kan komen en alles kan doen de geest van het leven op twee wielen en het gevoel van avontuur dat in ons allemaal schuilt.

Chase the Next Horizon

De Ténéré 700 wordt aangedreven door Yamaha's bekroonde 690 cc CP2-motorblok, dat speciaal voor dit model is getuned en afgesteld. De 2025 Ténéré 700 is nu uitgerust met de YCC-T elektronische gashendel en introduceert een reeks functies om de rijervaring aan te passen aan alle omstandigheden, waaronder twee rijmodi, Sport en Explorer, die je de mogelijkheid geven om het beste vermogen en koppel te kiezen voor jouw rijbehoeften. ABS en TCS kunnen ook worden uitgeschakeld om je totale controle te geven, wat vooral handig is op onverharde oppervlakken. Geen enkele andere Adventure-motorfiets levert zo'n holistische balans van vermogen en controle: een rallymachine die is ontworpen om alles aan te kunnen.

Het nieuwste solide stalen chassis van de Ténéré 700 is robuust, verbeterd en ontworpen om een gecontroleerde en boeiende rit te bieden in uiteenlopende omgevingen. De verstelbare hoge wielophanging en grote spaakwielen dragen bij aan een grote grondspeling en een imponerende rijpositie, die zowel op de weg als in het terrein goed tot zijn recht komt, of je nu voor een staande of zittende positie kiest. Het opvallende lichtgewicht kuipwerk is ontworpen om je te beschermen tegen de slechtste weersomstandigheden, terwijl een uitgebreid 6,3” TFT dashboard je in één oogopslag alle essentiële informatie biedt die je nodig hebt.

Nieuwste EU5+ 690 cc viertakt CP2 motor

De veelgeprezen CP2-motor is bijgewerkt in de nieuwste Ténéré 700 en profiteert van de toepassing van de YCC-T elektronische gashendel, die een groot aantal nieuwe functies en een verbeterde koppelcurve mogelijk maakt. Tot de updates behoren een nieuwe luchtinlaat en een soepelere versnellingsbak, terwijl een nieuw koppelingsdeksel je meer beenruimte geeft in zowel zittende als staande positie.

Stalen dubbel wiegframe

Het sterke stalen buizenframe met dubbele wieg heeft zich bewezen in Yamaha's rallyprogramma en combineert kracht met een laag gewicht. De combinatie van een korte wielbasis en smal profiel zorgt voor een wendbare motorfiets met veel bewegingsruimte, terwijl de hoge wielophanging zorgt voor een grondspeling van 240 mm zodat je ook op zwaar terrein uit de voeten kunt.


Verbeterde wielophanging met lange veerweg

Verbeterde wielophanging met lange veerweg

De Ténéré 700 heeft een hoge stijfheid en een grondspeling van 240 mm dankzij de hoogwaardige wielophanging met lange veerweg. De 43 mm flexbestendige voorvork is nu volledig instelbaar, met een nieuwe veervoorspanningregelaar voor 2025. De achterkant profiteert van een vernieuwde, volledig instelbare achterschokdemper met een piggyback-reservoir, ontworpen om perfect samen te werken met de voorvering en de prestaties te verbeteren onder zelfs de meest veeleisende omstandigheden.

Nieuwste EU5+ 690 cc viertakt CP2 motor

De veelgeprezen CP2-motor is bijgewerkt in de nieuwste Ténéré 700 en profiteert van de toepassing van de YCC-T elektronische gashendel, die een groot aantal nieuwe functies en een verbeterde koppelcurve mogelijk maakt. Tot de updates behoren een nieuwe luchtinlaat en een soepelere versnellingsbak, terwijl een nieuw koppelingsdeksel je meer beenruimte geeft in zowel zittende als staande positie.

 

Nieuw ontworpen rallykoplamp en kuipwerk

De nieuwe koplamp- en body-ontwerp is een eerbetoon aan Yamaha's rally-erfenis. Het silhouet is klassiek Ténéré, hoog en verticaal aan de voorkant en laag en licht aan de achterkant. Elk paneel is zorgvuldig ontworpen om het gewicht tot een minimum te beperken, terwijl de iconische quad LED-koplamp ook opnieuw is ontworpen om een frisse en stoere uitstraling te bieden, terwijl de verlichting verbeterd is voor rijden in het donker.


Slanke en compacte carrosserie, met vlakke zitting en opnieuw ontworpen brandstoftank

Slanke en compacte carrosserie, met vlakke zitting en opnieuw ontworpen brandstoftank

De Ténéré 700 is zorgvuldig bijgewerkt om nog meer wendbaarheid te bieden bij het offroad rijden. De nieuwe brandstoftank is naar voren verplaatst en de tankdop zit lager voor een betere gewichtsverdeling, terwijl de vorm smaller is om een betere kniegrip te bieden voor maximale controle op allerlei soorten ondergrond. Dit wordt aangevuld door een nieuw plat zadel in rallystijl, dat smal is en het gemakkelijk maakt om je gewicht te verplaatsen.


Stalen dubbel wiegframe

Stalen dubbel wiegframe

Het sterke stalen buizenframe met dubbele wieg heeft zich bewezen in Yamaha's rallyprogramma en combineert kracht met een laag gewicht. De combinatie van een korte wielbasis en smal profiel zorgt voor een wendbare motorfiets met veel bewegingsruimte, terwijl de hoge wielophanging zorgt voor een grondspeling van 240 mm zodat je ook op zwaar terrein uit de voeten kunt.


Verbeterde wielophanging met lange veerweg

Verbeterde wielophanging met lange veerweg

De Ténéré 700 heeft een hoge stijfheid en een grondspeling van 240 mm dankzij de hoogwaardige wielophanging met lange veerweg. De 43 mm flexbestendige voorvork is nu volledig instelbaar, met een nieuwe veervoorspanningregelaar voor 2025. De achterkant profiteert van een vernieuwde, volledig instelbare achterschokdemper met een piggyback-reservoir, ontworpen om perfect samen te werken met de voorvering en de prestaties te verbeteren onder zelfs de meest veeleisende omstandigheden.


Elektronische gashendel en rijmodi

Elektronische gashendel en rijmodi

De YCC-T heeft twee rijmodi, zodat je de gashendelmodus kunt kiezen die het beste bij jouw rijstijl past. Sport geeft de felste gasrespons, terwijl Explorer een soepelere vermogensafgifte levert.

Nieuwste EU5+ 690 cc viertakt CP2 motor

De veelgeprezen CP2-motor is bijgewerkt in de nieuwste Ténéré 700 en profiteert van de toepassing van de YCC-T elektronische gashendel, die een groot aantal nieuwe functies en een verbeterde koppelcurve mogelijk maakt. Tot de updates behoren een nieuwe luchtinlaat en een soepelere versnellingsbak, terwijl een nieuw koppelingsdeksel je meer beenruimte geeft in zowel zittende als staande positie.


Nieuw ontworpen rallykoplamp en kuipwerk

Nieuw ontworpen rallykoplamp en kuipwerk

De nieuwe koplamp- en body-ontwerp is een eerbetoon aan Yamaha's rally-erfenis. Het silhouet is klassiek Ténéré, hoog en verticaal aan de voorkant en laag en licht aan de achterkant. Elk paneel is zorgvuldig ontworpen om het gewicht tot een minimum te beperken, terwijl de iconische quad LED-koplamp ook opnieuw is ontworpen om een frisse en stoere uitstraling te bieden, terwijl de verlichting verbeterd is voor rijden in het donker.

Slanke en compacte carrosserie, met vlakke zitting en opnieuw ontworpen brandstoftank

De Ténéré 700 is zorgvuldig bijgewerkt om nog meer wendbaarheid te bieden bij het offroad rijden. De nieuwe brandstoftank is naar voren verplaatst en de tankdop zit lager voor een betere gewichtsverdeling, terwijl de vorm smaller is om een betere kniegrip te bieden voor maximale controle op allerlei soorten ondergrond. Dit wordt aangevuld door een nieuw plat zadel in rallystijl, dat smal is en het gemakkelijk maakt om je gewicht te verplaatsen.

Nieuwste EU5+ 690 cc viertakt CP2 motor

De veelgeprezen CP2-motor is bijgewerkt in de nieuwste Ténéré 700 en profiteert van de toepassing van de YCC-T elektronische gashendel, die een groot aantal nieuwe functies en een verbeterde koppelcurve mogelijk maakt. Tot de updates behoren een nieuwe luchtinlaat en een soepelere versnellingsbak, terwijl een nieuw koppelingsdeksel je meer beenruimte geeft in zowel zittende als staande positie.


Nieuw ontworpen rallykoplamp en kuipwerk

Nieuw ontworpen rallykoplamp en kuipwerk

De nieuwe koplamp- en body-ontwerp is een eerbetoon aan Yamaha's rally-erfenis. Het silhouet is klassiek Ténéré, hoog en verticaal aan de voorkant en laag en licht aan de achterkant. Elk paneel is zorgvuldig ontworpen om het gewicht tot een minimum te beperken, terwijl de iconische quad LED-koplamp ook opnieuw is ontworpen om een frisse en stoere uitstraling te bieden, terwijl de verlichting verbeterd is voor rijden in het donker.


Slanke en compacte carrosserie, met vlakke zitting en opnieuw ontworpen brandstoftank

Slanke en compacte carrosserie, met vlakke zitting en opnieuw ontworpen brandstoftank

De Ténéré 700 is zorgvuldig bijgewerkt om nog meer wendbaarheid te bieden bij het offroad rijden. De nieuwe brandstoftank is naar voren verplaatst en de tankdop zit lager voor een betere gewichtsverdeling, terwijl de vorm smaller is om een betere kniegrip te bieden voor maximale controle op allerlei soorten ondergrond. Dit wordt aangevuld door een nieuw plat zadel in rallystijl, dat smal is en het gemakkelijk maakt om je gewicht te verplaatsen.

 

Nieuwste EU5+ 690 cc viertakt CP2 motor

De veelgeprezen CP2-motor is bijgewerkt in de nieuwste Ténéré 700 en profiteert van de toepassing van de YCC-T elektronische gashendel, die een groot aantal nieuwe functies en een verbeterde koppelcurve mogelijk maakt. Tot de updates behoren een nieuwe luchtinlaat en een soepelere versnellingsbak, terwijl een nieuw koppelingsdeksel je meer beenruimte geeft in zowel zittende als staande positie.


Nieuw ontworpen rallykoplamp en kuipwerk

Nieuw ontworpen rallykoplamp en kuipwerk

De nieuwe koplamp- en body-ontwerp is een eerbetoon aan Yamaha's rally-erfenis. Het silhouet is klassiek Ténéré, hoog en verticaal aan de voorkant en laag en licht aan de achterkant. Elk paneel is zorgvuldig ontworpen om het gewicht tot een minimum te beperken, terwijl de iconische quad LED-koplamp ook opnieuw is ontworpen om een frisse en stoere uitstraling te bieden, terwijl de verlichting verbeterd is voor rijden in het donker.


Slanke en compacte carrosserie, met vlakke zitting en opnieuw ontworpen brandstoftank

Slanke en compacte carrosserie, met vlakke zitting en opnieuw ontworpen brandstoftank

De Ténéré 700 is zorgvuldig bijgewerkt om nog meer wendbaarheid te bieden bij het offroad rijden. De nieuwe brandstoftank is naar voren verplaatst en de tankdop zit lager voor een betere gewichtsverdeling, terwijl de vorm smaller is om een betere kniegrip te bieden voor maximale controle op allerlei soorten ondergrond. Dit wordt aangevuld door een nieuw plat zadel in rallystijl, dat smal is en het gemakkelijk maakt om je gewicht te verplaatsen.


Stalen dubbel wiegframe

Stalen dubbel wiegframe

Het sterke stalen buizenframe met dubbele wieg heeft zich bewezen in Yamaha's rallyprogramma en combineert kracht met een laag gewicht. De combinatie van een korte wielbasis en smal profiel zorgt voor een wendbare motorfiets met veel bewegingsruimte, terwijl de hoge wielophanging zorgt voor een grondspeling van 240 mm zodat je ook op zwaar terrein uit de voeten kunt.


Verbeterde wielophanging met lange veerweg

Verbeterde wielophanging met lange veerweg

De Ténéré 700 heeft een hoge stijfheid en een grondspeling van 240 mm dankzij de hoogwaardige wielophanging met lange veerweg. De 43 mm flexbestendige voorvork is nu volledig instelbaar, met een nieuwe veervoorspanningregelaar voor 2025. De achterkant profiteert van een vernieuwde, volledig instelbare achterschokdemper met een piggyback-reservoir, ontworpen om perfect samen te werken met de voorvering en de prestaties te verbeteren onder zelfs de meest veeleisende omstandigheden.


Elektronische gashendel en rijmodi

Elektronische gashendel en rijmodi

De YCC-T heeft twee rijmodi, zodat je de gashendelmodus kunt kiezen die het beste bij jouw rijstijl past. Sport geeft de felste gasrespons, terwijl Explorer een soepelere vermogensafgifte levert.


Schakelbaar ABS en TCS met één druk op de knop

Schakelbaar ABS en TCS met één druk op de knop

Om je de ultieme controle te geven bij het terreinrijden, kunnen zowel het ABS-systeem als de tractiecontrole met één druk op de knop volledig worden uitgeschakeld. Het ABS heeft drie standen die kunnen worden geselecteerd met een speciale knop in de cockpit of met de nieuwe schakelaars via het TFT-dashboardmenu. Het ABS kan niet alleen volledig aan en uit worden gezet, maar kan ook alleen op het achterwiel worden uitgeschakeld, zodat je de achterrem en de gashendel kunt gebruiken om te sturen op een losse ondergrond, terwijl je aan de voorkant nog steeds profiteert van de voordelen van ABS.


6,3 inch TFT-kleurenscherm met connectiviteit en navigatie

6,3 inch TFT-kleurenscherm met connectiviteit en navigatie

Het grote 6,3" TFT-kleurenscherm benadrukt het premium design van de Ténéré 700 en heeft twee verschillende thema-opties, zodat je je kunt concentreren op de informatie op een manier die het beste past bij jouw rijstijl, terwijl de smartphoneconnectiviteit een groot aantal functies ontsluit, waaronder de integratie van telefoongesprekken, muziek en afslag-voor-afslag navigatie via de MyRide app. Een USB-C oplaadpoort behoort ook tot de standaarduitrusting.


21-inch-/18-inch-spaakwielen

21-inch-/18-inch-spaakwielen

Net als de Yamaha rally race fabrieksmotorfietsen is ook de Ténéré 700 voorzien van een 21-inch-voorwiel en een 18-inch-achterwiel die een laag gewicht combineren met een immense sterkte en uitstekende schokbestendigheid. Voor een zeer goede tractie en duurzaamheid op zowel modder als op straat zijn de aluminium spaakwielen voorzien van Pirelli Scorpion Rally STR-banden.

Specificaties

Motortype

4-takt, 2-cilinder, Vloeistofgekoeld, DOHC, 4-kleppen

Cilinderinhoud

689 cc

Boring x slag

80,0 x 68,6 mm

Compressieverhouding

11,5 : 1

Max. vermogen

54,0 kW (73,4 pk) bij 9.000 tpm

Beschikbaar met begrensd vermogen

35,0 kW (47,6 pk) bij 8.000 tpm

Max. koppel

68,0 Nm bij 6.500 tpm

Smeersysteem

Wet sump

Type koppeling

Nat, meervoudige platen

Ontstekingssysteem

TCI

Startsysteem

Elektrisch

Transmissie

Constant mesh, 6 versnellingen

Eindoverbrenging

Ketting

Brandstofverbruik

4,3 l / 100 km

CO2 emission

N/A

Carburator

Elektronische brandstofinjectie

Eindejaarssluiting 2024

Tot en met 1 januari genieten ook wij van onze welverdiende feestdagen.
Vanaf donderdag 2 januari staan wij weer voor u klaar en worden bestellingen aangepakt zoals u van ons gewend bent.
Wij wensen u fijne feestdagen en veel veilige kilometers in 2025 toe!
Team van Meel Motoren